آرامگاه های مشهد
نوشته شده توسط : maryam

 

 

آرامگاه شیخ طبرسی مشهد

آرامگاه شیخ طبرسی مشهد

شیخ طبرسی در روزهای پایانی عمرش به سمت سبزوار حرکت کرد و در همان شهر هم در گذشت. جسد وی را در قبرستان قتلگاه که اکنون به باغ رضوان معروف است دفن کردند و مسافران تور مشهد 94 می توانند از آن دیدن نمایند. با توجه به روایات گفته می شود که امام رضا (ع) در این مکان غسل داده شده است به همین دلیل این محل به مغسل الرضا نیز شهرت دارد. میهمانان تور مشهد 94 می توانند از این مکان دیدن نمایند. از ویژگی های بارز شیخ طبرسی این بود که دور از تعصب بود و از دانشمندان سنی هم آموزش می دید مثل علامه زمخشری که از دانشمندان مشهور سنی است و شیخ طبرسی از او تجلیل کرده است. میهمانان تور مشهد 94 می توانند از آن دیدن نمایند. او در زمینه ادبیات و و زبان عربی تبحر فراوانی داشت و به شدت علاقه مند به لطیفه های ادبی بود. از کتاب های مهم شیخ طبرسی می توان به مجمع البیان و جوامع الجامع اشاره کرد. گردشگران تور مشهد 94 می توانند از آن دیدن نمایند.

چهار آرامگاه که نزدیک حرم امام رضا هستند که میهمانان تور مشهد 94 می توانند از آن بازدید نمایند یعنی در همان صحن حرم و در ضلع های شمالی و شرق و... قرار دارند عبارتند از آرامگاه حر عاملی (شمال شرقی صحن انقلاب ) , پیر پالان دوز (ضلع شمالی حرم) , آرامگاه شیخ بهایی (بین صحن امام و آزادی) , آرامگاه شیخ طبرسی (باغ رضوان) گردضشگران تور مشهد 94 می توانند از این مکان دیدن نمایند.


 

آرامگاه شیخ بهایی مشهد

آرامگاه شیخ بهایی مشهد

اماکن دیدنی در تور مشهد 94 شیخ بهایی از دانشمندان قرن دهم و یازدهم است که در زمینه هایی چون فلسفه و منطق و ریاضیات و... مطالعات فروانی داشته و در این زمینه ها بسیار تبحر داشت و همچنین او در زمینه هایی چون نجوم , فلسفه , فیزیک , ریاضی , اخلاق , سیاست , عرفان و... کتاب و رساله های زیادی نوشته است. میهمانان تور مشهد 94 می توانند از ان دیدن نمایند. گفته می شود که 88 کتاب از وی به جا مانده است. به دلیل زحمات و مطالعات فراوان او در زمینه نجوم و اطلاعاتی که در این زمینه به دست آورده برای تشکر و سپاس گذاری از وی یونسکو سال 2009 را سال نجوم و شیخ بهایی نامگذاری و معرفی کرد. میهمانان تور مشهد 94 می توانند از این مکان دیدن نمایند. شیخ بهایی از دانشمندان دوران صفوی است و آرامگاه او از دیگر آرامگاه های نزدیک حرم امام رضا (ع) است که در ضلع شمالی حرم واقع شده است.میهمانان تور مشهد 94 می توانند از این مکان دیدن نمایند.
مطالب مرتبط:





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: آرامگاه های مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: